سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیانیه 3 تشکل دانشجویی دانشگاه تهران

فرزندان معنوی خمینی کبیر تا آخر بر آرمان‌های امام خواهند ایستاد

 3 تشکل دانشجویی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: فرزندان معنوی خمینی کبیر تا آخر بر سر آرمان‌های امام بزرگوار خواهند ایستاد و دستان متجاوز را قطع خواهند کرد.


به گزارش حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران ، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران بیانیه‌ مشترکی در رابطه با 16 آذر صادر کردند که در انتهای تجمع دانشجویان در این دانشگاه قرائت شد.
متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
جنبش آرمان‌خواه، آزادی‌طلب، عدالت‌خواه و استکبارستیز دانشجویی سالگرد نمادین خود را در 16 آذر هر سال گرامی می‌دارد.
روز شهادت سه دانشجویی که جان خود را در راه دفاع از استقلال کشور و ستیز با استکبار فدا نمودند، 16 آذر روز بیعت دوباره دانشجویان با آرمان‌ها و شعارهایی است که این جنبش به آن شناخته می‌شود و 16 آذر امسال آغاز ورود جنبش دانشجویی به دهه چهارم انقلاب اسلامی است.
امسال تذکر دوباره است که همه آرمان‌ها در سایه مبارزات حق‌طلبانه ملت ایران جان تازه‌ای گرفت و با اندیشه‌های امام راحل بارور گردید. ما به عنوان حلقه‌ای از سلسله پردامنه جنبش دانشجویی پیمان خود را با اصول و آرمان‌ها تجدید می‌نماییم و اعلام می‌داریم:
1- جوهره روز دانشجو، مبارزه با استکبار و تسلیم نشدن در برابر زورگویی قدرتمندان عالم است. امام بزرگوار ما فرمود که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌کشاند و ما در چنین روزی بر عهد خویش با امام خود در ستیز با ابرقدرت‌ها و مستکبران جهان پای می‌فشاریم و تا نهایت این مبارزه از پای نخواهیم نشست.
2- تقارن روز دانشجو با بزرگترین عید مسلمانان ، غدیر خم بار دیگر جهت‌گیری حرکت جنبش دانشجویی را معلوم می سازد. دانشجوی حق‌طلب هرگز بر مدار ولایت شرق و غرب نخواهد گردید و از اشاره سرانگشتان پیامبر اعظم در غدیر خم منحرف نخواهد شد.
ما دانشجویان همه آرمان‌های عدالت، آزادی و استقلال را در ذیل ولایت اولیای دین می‌جوییم و سخن امام عزیز خود را تکرار می‌کنیم که فرمودند در عصر غیبت مساله ولایت فقیه دنباله همین غدیر است و دستان خود را بربیعت دوباره با ولی فقیه زمان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بلند خواهیم کرد.
3- تاریخ معاصر کشورمان حکایت از تاثیرگذاری روشن دانشجویان در عرصه اجتماع دارد به فرموده معمارکبیر انقلاب اسلامی دانشگاه مبدا همه تحولات است. از آخرین نمونه‌های درخشان چنین تاثیری ایجاد بسط گفتمان عدالت‌خواهی در جامعه بود که تغییر فضای سیاسی اجتماعی کشور را به دنبال داشت.
انتخابات اخیر ریاست جمهوری که به حق نماد وحدت و مظهر قدرت ملی بود، برخی فرصت‌طلبان را به طمع انداخت تا با غبارآلود کردن فضا از دانشجویان برای رهبری فتنه‌های خویش بهره گیرند و دل در گروی روزهایی چون روز دانشجو داشته باشند. اینک در روز دانشجو ما دانشجویان با هوشیاری خود پایان طمع ورزی آنها را مژده می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که دانشگاه بازیچه مقاصد تفرقه افکنانه سیاسی نخواهد شد.
4- اتحاد و وحدت وصیت جاودانه امام راه سرفصل حرکت دانشجویی است و دانشجویان خود جدی‌ترین منادی وحدت، حول اصول و آرمان‌های ملت ایران می‌باشند، وحدت میان دانشجویان و واگذاشتن اختلافات به مباحثات منطقی رکن رکین اتحاد است. ما دانشجویان در جایگاه نماد آموزش عالی کشور در روز دانشجو بار دیگر همه سلیقه‌ها را در حول محور ولایت دعوت می‌کنیم و برائت خود را از اقلیت تفرقه افکن اعلام می‌داریم.
5- در انتها به همه دشمنان و بدخواهان ملت انقلاب می‌گوییم که خیال خام نفوذ و رخنه در توده‌های در هم فشرده ملت و در ذهن‌ها و قلب‌های بیدار دانشجویان خیالی خام و خواب پریشانی است که به فضل خداوند تعبیر نمی‌شود و به همه ایشان اعلام می‌داریم که فرزندان خمینی کبیر تا آخر بر سر آرمان‌های آن امام بزرگوار خواهند ایستاد و دستان متجاوز را قطع خواهند کرد.


» نظر